Brug Julekalender til at indsamle nye leads

Med Julekalender kan du skabe tusindvis af nye leads, indsamle GDPR-samtykke fra nye potentielle kunder, og følge op med gode tilbud i det nye år.

Julekalender er ikke kun en hyggelig tradition, som glæder kunderne og dine ansatte, eller hjælper din virksomhed med at sætte fokus på en god sag. En digital julekalender er også en effektiv markedsføringsform, og et seriøst værktøj til leadgenerering. Du kan nemlig indhente GDPR-samtykke, og få tusindvis af nye kunder ved at du følge op med gode tilbud efter jul og nytår.

Effektiv markedsføring med Julekalender

Julekalender med valgfrit antal dage

Du vælger selv hvor mange dage du ønsker din julekalender skal være aktiv. Selv om det er standard med 24 aktive dage, kan du også forlænge kampagnen over nytår med 31 dage. Alternativt kan du vælge blot at have 4 aktive dage, og lave en adventskalender med fire låger.

Online julekalender

10 tips til hvordan du kan bruge Julekalender

1. Øg mersalget op til Juleaften

Lad kunderne blive inspireret til deres julegaveindkøb hos din virksomhed. Med en julekalender kan du informere om dine produkter og tjenester på en uformel og tiltalende måde. Husk at du også kan tilpasse indholdet bag lågerne, for at give kunden mest mulig information om alle fordelene ved at blive kunde hos jer.

2. Indhent GDPR-samtykke og skab mersalg i det kommende år

En Julekalender øger ikke blot salget i kampagneperioden – den hjælper dig også med at generere leads, som du kan bruge til at skabe mersalg efterfølgende. Ved tilmelding til kampagnen kan du indsamle GDPR-samtykke fra nye potentielle kunder, som du kan sende nyhedsbreve og tilbud til.

3. Sæt fokus på en god sag

Har du et nyt produkt du gerne vil skabe opmærksomhed omkring? Eller vil du dele viden om en vigtig sag for din virksomhed? Uanset hvad, kan du anvende Julekalenderen til det, der giver mest mening for din forretning.

4. Få besøg i din fysiske butik

Tilbyd ekstra gode tilbud, rabatter og kuponer til potentielle kunder, som de kan benytte i din fysiske butik. Dette er en god måde at opnå flere besøg i din butikken, samtidig med at du styrker kunderelationer på sigt.

5. Skab engagement på sociale medier

Med flotte og fristende præmier kan du skabe stor opmærksomhed om din kampagne. Deltagerne kan dele og tagge andre i dine opslag, og mange vil vende tilbage for at se hvad de kan vinde. En fed bonus ved dette er at du kan nå ud til et større publikum, og samtidig styrke din virksomheds online image.

6. Få flere abonnenter til dit nyhedsbrev

Julekalender er et glimrende værktøj hvis dit mål er at få flere abonnenter til dit nyhedsbrev. Deltagerne tilmelder sig nemlig ved at opgive deres email, og dermed har julekalenderen potentialet til at øge din mailliste betydeligt på relativt kort tid.

7. Et værdifuldt værktøj til markedsanalyser

Du kan tilrettelægge indholdet og spørgsmålene bag lågerne for at indsamle værdifulde oplysninger om kunder, herunder personlige vaner, behov, præferencer og foretrukne køb. Denne information kan bruges igen senere, for at skabe effektive leads eller opnå flere salg.

8. Få data til at lave Facebook-retargeting reklamer

Nye kunder skal gerne se samme reklame, eller høre om virksomheden flere gange før de køber. Du kan bruge Julekalender til at øge kundebevidsthed om dine produkter. Herefter kan du køre retargeting-reklamer for at promovere lignende produkter.

9. Forkæl dine kunder

Styrk din markedsføring og skab større loyalitet blandt dine kunder ved at forkæle dem med en lækker digital julekalender. Herigennem øger du også kundelevetiden, som på sigt kan have stor betydning for virksomhedens omsætning.

10. Forkæl dine ansatte

Det er ikke bare kunderne som kan få stor glæde af en digital julekalender. Du kan skabe hygge og engagement blandt dine ansatte ved at tilbyde dem en julekalender, som også kan være med til at styrke arbejdsglæden og loyaliteten i din virksomhed.

Læs vores Konkurrenceguide – tips og tricks

Julekalender på din hjemmeside og Facebook

Skab mersalg i din virksomhed ved at integrere og promovere den digitale Julekalender gennem din hjemmeside, webshop, sociale medier og nyhedsbrev. Det tager kun ét klik at installere Julekalenderen på din Facebookside. Husk at gøre opmærksom på julekalenderen i god tid på forskellige sociale medier, såsom Facebook, Twitter, LinkedIn og Pinterest.

Les vår Konkurrenceregler for Facebook

Slip for at bekymre dig om deltagerantal Julekalender kan håndtere store mængder trafik:

  • 450.000+ emails sendt dagligt
  • 350.000+ daglige besvarelser
  • 7500+ samtidige sessioner

Vi tager os af det store arbejde med julekalenderen

Du kan let overlade driften af julekalenderen til os, så du ikke behøver at drukne i ekstra arbejde. Vi leverer altid gratis support med kort responstid, ubegrænset trafik og deltagerantal, ressourcer til markedsføring og design, opsætning af tracking og konverteringssporing og tæt opfølgning. Vi kan også sikre kvaliteten af ​​din digitale julekalender, hvis du sender os en anmodning om dette på forhånd.

Vi har gjort julekalenderen så let som muligt at opsætte, for at skabe et brugervenligt og personligt værktøj med praktiske funktioner:

  • Automatisk trækning
  • Daglig rapport
  • Påmindelser via email

Prøv Julekalender gratis, før du bestemmer dig. Opret en konto i dag, og glæd dig til at sprede julestemning i din virksomhed og blandt dine kunder.

Prøv en gratis demo af Julekalender